Als jij je waardering wil uiten naar jouw klanten, is het geven van een relatiegeschenk chocolade een doeltreffende manier. Niet alleen is het voor jouw klantenkring leuk om iets in ontvangst te mogen nemen, jij doet op deze subtiele manier ook aan een stukje marketing.
Psychologische binding
Door het geven van een relatiegeschenk bouw jij een psychologische binding op met je afnemers. De waardering die zij voelen bij het ontvangen van een relatiegeschenk, maakt dat zij het gevoel krijgen iets terug te moeten doen. Je afnemer zal het positieve gevoel dat gecreëerd wordt bij een relatiegeschenk willen behouden. Door een trouwe klant van jou te blijven, voedt hij dat gevoel onbewust.
Relatiegeschenk
Het kiezen van een juist relatiegeschenk kan best even zoeken zijn. De bekende flessen wijn zijn een vrij standaard keuze. Dit kan weliswaar worden voorzien van het logo van je bedrijf, maar de kans dat de klant meerdere wijnflessen in ontvangst neemt is groot. Onderscheiden doe jij je hier niet mee.
Relatiegeschenk van chocolade
Denk eens aan een smakelijk relatiegeschenk chocolade voor de kerst als jij je klanten in het zonnetje wil zetten. Chocolade valt bij vrijwel iedereen in de smaak. Op deze manier ben je echt zichtbaar tijdens de feestdagen. Bovendien is een relatiegeschenk van chocolade in veel variaties te maken. Van een standaard chocoladereep met jouw bedrijfslogo tot een chocoladeplak dat volledig in de vorm van jouw logo wordt geprint, als jij een beetje creatief bent, kan je origineel voor de dag komen.
Een blik bonbons, met daarop een pakkende slogan die direct naar jouw bedrijf terug te voeren is, of een EHBO koffer met de attributen van chocolade gemaakt zijn dan bijzondere uitingen.
Uiting van waardering
Door voor een smakelijk chocoladegeschenk te kiezen wordt ook een nauwer contact bereikt. Met deze vorm van waardering heb jij duidelijk werk gemaakt van de presentjes. Een kaart met pakkende tekst en een chocoladetraktatie zal waarschijnlijk goed worden ontvangen.
Dat klanten bij jou blijven aankloppen is niet vanzelfsprekend. De zakelijke markt blijft dynamisch en de concurrentie probeert ook omzet te genereren. Als jij je hebt bewezen in jouw vakgebied en je blijft je kopers op deze manier waarderen, is de kans groot, dat ze jou als klant trouw zullen blijven.
Persoonlijke boodschap
Bestel een relatiegeschenk chocolade kerstboom en voorzie deze van een warme kerstgroet. Zo zal het nieuwe jaar dat in het verschiet ligt, op zakelijk gebied goed beginnen.
